Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Οδοντωτός σιδηρόδρομος Διακοπτού - ΚαλαβρύτωνRack railway Diakofto - Kalavrita

Έιναι ο μόνος οδοντωτός σιδηρόδρομος στην Ευρώπη που ενώνει την θάλασσα με το βουνό!

Έχει χαρακτηριστεί, ως η θεαματικότερη διαδρομή με τρένο στα βαλκάνια.

Πρόκειται για το τρενάκι που ενώνει το Διακοπτό(0 m.) με τα Καλάβρυτα(750 m.), διασχίζοντας το εξαιρετικής φυσικής ομορφίας φαράγγι του Βουρα'ι'κού ποταμού!!

Ο Οδοντωτός ήταν το μόνο μέσο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε αυτήν τη δύσκολη από μορφολογικής άποψη διαδρομή. Από το σταθμό του Διακοπτού, που βρίσκεται στο επίπεδο της θάλασσας, έως τον αντίστοιχο τερματικό των Καλαβρύτων υπάρχει υψομετρική διαφορά της τάξης των 750 μέτρων, με κλίσεις που απαγορεύουν τη δρομολόγιση συμβατικών συρμών.Το μήκος της γραμμής είναι 22.320 μέτρα, ενώ το μήκος των οδοντωτών τμημάτων φτάνει τα 3.400 μέτρα.
Ταυτόχρονα, με το μικρότερο πλάτος γραμμών (μόλις 75cm) στην Ευρώπη, η σιδηροδρομική υποδομή είναι διακριτική κ συμβιώνει αρμονικά με το θεσπέσιο περιβάλλοντα χώρο.
Ο Οδοντωτός κατασκευάστηκε κατα την χρονική περίοδο 1890-1896 επι κυβερνήσεως Χαρίλαου Τρικούπη.Το έργο ολοκληρώθηκε κάτω από αντίξοες συνθήκες κ με ελλιπή τεχνικά μέσα. Γάλλοι, Ιταλοί κ Έλληνες τεχνικοί ανέλαβαν με την παραπάνω σειρά την αποπεράτωση του έργου.
Επιπλέον τεχνικά έργα της γραμμής είναι οι τοίχοι αντιστήριξης, 3 λίθινες επενδύσεις επιχωματώσεων, 6 σήραγγες, 25 μεταλλικές γέφυρες με 10-70 μέτρα άνοιγμα, 15 μεταλικές γέφυρες με 3-10 μέτρων άνοιγμα, 9 λίθινες γέφυρες με τόξα 4-10 μέτρων, ακόμα και ανοιχτές από το ένα τοίχωμα σήραγγες λαξεμένες σε βράχο, λίθινες καμάρες για την διευθέτηση των υδάτων, φυλάκια και υδατόπυργοι. Όλα τα παραπάνω αποτελούν δείγματα εξαιρετικής βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Σήμερα ο οδοντωτός έχει κηρυχθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως διατηρητέο τεχνικό μνημείο. Οι πρώτες τρείς ατμάμαξες ήταν κατασκευασμένες σε γαλλικό εργοστάσιο(Billard).
Οι οδοντωτοί σιδηρόδρομοι εκείνη την εποχή θεωρούνταν τεχνολογικά πρωτοπόρα έργα.
Το πρώτο επίσημο δρομολόγιο της γραμμής πραγματοποιήθηκε στις 10 Μαρτίου 1896.

Η συγκεκριμένη γραμμή υπήρξε ιδιαίτερα πολύτιμη λόγω της προσφοράς μεταφορικού κ κοινωνικού έργου σε δυσπρόσιτες κ ορεινές περιοχές της Πελοποννήσου. Αξίζει να αναφέρω ότι η γραμμή κ το τροχαίο υλικό αναβαθμίστηκαν στα τέλη Οκτωμβρίου 2008. Τέλος από τις αρχές του νέου έτους τα δρομολόγια θα εκτελούνται από τους νέους ελβετικούς συρμούς που παρέλαβε ο ΟΣΕ για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Προσωπικά, σας προτείνω την διαδρομή διάρκειας 1 ώρας, τόσο για την ασύγκριτη ομορφιά του τοπίου όσο κ για την μοναδικότητα της οδοντωτής τεχνολογίας σε ευρωπα'ι'κό επίπεδο.


Το κόστος της διαδρομής είναι ελάχιστο για να συγκριθεί με το μεγαλείο της.


Καλό ταξίδι!


Is the only rack railway in Europe, joining the sea with the mountain!
It is characterized as the most spectacular train journey in the Balkans.
This is the train that connects Diakopto (0 m.) with Kalavrita (750 m.), through the extraordinary beauty of the gorge Vouraikou River!
The rack railway was the only instrument that could be used in this difficult path of morphological terms. From the channel switch, which is at sea level, corresponding to the terminal of Kalavrita hypsometric difference is around 750 meters. By prohibiting the slopes dromologisi conventional syrmon.To along the line is 22,320 meters and the length of sections odontoton reaches 3,400 meters.
Incidentally, the smaller width lines (75cm) in Europe, the railway infrastructure is discretionary k living in harmony with the surroundings thespesio. The rail rack at the time considered pioneering technology projects.
The first official service line on 10 March 1896.
This line was particularly valuable because the supply of transport in social work k k inaccessible mountainous areas of the Peloponnese. It is worth mentioning that the line k upgraded rolling stock in late October 2008. Finally by early next year the service will be performed by young Swiss trains received the OSE to improve the service.
Personally, I propose the path of 1 hour, for the incomparable beauty of the landscape as k for unique rack technology evropaiko level.
The cost of travel is minimal compared to the greatness.

Bon voyage!

Δεν υπάρχουν σχόλια: